Zamknięcie działu „Zbiory i liczby”

W8-2

Warsztat zamykający dział „Zbiorów i liczb” zapowiadał się dynamicznie… ale wszystko po kolei. Jak zwykle rozpoczęliśmy rundką ,podczas której omówiliśmy rozwiązania kilku wcześniejszych zadań specjalnych. Rundka to cenny czas wymiany spostrzeżeń wśród uczestników. Jest też fajnym preludium do rozgrzewki, podczas której trzeba wykazać się maksymalnym skupieniem. Dzisiejsza rozgrzewka to trening koncentracji, umiejętności arytmetycznych i refleksji. Uczestnicy musieli znaleźć kartkę z odpowiednim rozwiązaniem podanej przez trenera potęgi lub pierwiastka. Zmagania wygrał Michał, który „chwycił” cztery kartki z dwunastu – brawo!

W8-1

Wszystkim udzielił się „klimat” rywalizacji, który uczestnicy wykorzystali w następnym zadaniu. Do zapamiętania było kilka figur, słów i gryzmoły :). Całkiem nieźle udało się odtworzyć podany obraz. Przyszedł jednak czas na prawdziwą matematykę. Część matematyczną otworzyły wzory skróconego mnożenia. Dzięki metodzie kolorowych kół, uczestnicy przyswoili dane wzory. Omówiliśmy także najczęstsze błędy występujące w trakcie korzystania ze wzorów skróconego mnożenia. Następnie zajęliśmy się metodami usuwania z mianownika niewymierności postaci oraz .

W8-3

Po teorii przyszedł czas na praktykę. Uczestnicy podzielili się na dwie grupy dwuosobowe. Dodatkowo została wyłoniona jedna osoba tzw. wspomagacz – została nią Basia. Zawody polegały na rozwiązywaniu na czas wylosowanych zadań. „ Wspomagacz” służył pomocą zawodnikom z obu grup. Za każde dobrze rozwiązane zadanie grupa otrzymywała jeden punkt. Punkt dostała także drużyna, która pierwsza ukończyła zmagania. The Winner is… Tym razem między drużyną niebieskich a zielonych był remis 4:4.

W8-4