Trening iloczynu i różnicy na zbiorach

Akademia Matematyki KreatywnejWarsztat czwarty tradycyjnie rozpoczęliśmy od analizy zadania specjalnego z poprzedniego tygodnia. Tym razem zadanie pozostało nierozwiązane (wskazówka z pierwszej części zadania będzie umieszczona na naszej zamkniętej grupie na FB).

W dalszej części trenowaliśmy tabliczkę mnożenia. Odpowiedzi były najczęściej poprawne, tempo troszkę lepsze niż ostatnio 🙂 .

Po arytmetycznej rozgrzewce przystąpiliśmy do zadania pamięciowego. Do zapamiętania były zdania, krzywa i figury – typowy mix – masz. Mimo podobieństwa odwzorowania, uczestnicy nie byli zadowoleni z wyników.Akademia Matematyki Kreatywnej

Część matematyczna rozpoczęła się teorią z iloczynu zbioru. Szybko przeszliśmy do zadań w parach. Każdy miał skonstruować zbiór z wybranych elementów sali i następnie w parze dokonać działania iloczynu. Dostrzegliśmy również analogię relacji międzyludzkich z iloczynem 🙂 . Po zbiorach skończonych, potrenowaliśmy iloczyn na przedziałach liczbowych. Wzorem z ubiegłego tygodnia odczytywaliśmy zbiory z osi ”narysowanych” na podłodze, zaś liczby zastąpiliśmy kolorowymi kołami. Podobnie było z różnicą zbiorów.

Chciałbym podziękować Basi za pomoc w nauczaniu działań na przedziałach liczbowych.

Akademia Matematyki Kreatywnej